Portal rolniczy - porady dla rolnika - informacje agro
Portal rolniczy - porady dla rolnika - informacje agro
Kaptan twitter swiatrolnika.info youtube swiatrolnika.info
Autor: Polska Agencja Prasowa 2021-01-25 08:34:22

Dieta wegańska promowana w telenoweli. Teraz nadawca zapłaci karę! Akcję opłacili "ekolodzy"

Dieta wegańska

DPG Media, właściciel flamandzkiej komercyjnej stacji telewizyjnej VTM został ukarany grzywną przez regulatora rynku medialnego za wątek promujący dietę wegańską w jednej z telenowel. Jak się okazało była to de facto akcja promocyjna sfinansowana przez organizację broniącą "praw zwierząt" GAIA. Dieta wegańska była promowana w telenoweli, a aktywiści musieli za to sporo zapłacić. Spowodowało to protesty rolników.

Dieta wegańska i spora kara

Familie (Rodzina) to jedna z dwóch najbardziej popularnych flamandzkich telenowel. Toczy ona zażartą walkę o lepsze słupki oglądalności z innym tasiemcem – Thuis (Dom), który jest emitowanym na antenie publicznego nadawcy VRT.

Sprawę opisał w piątek portal internetowy The Brussels Times. Na początku ubiegłego roku jeden z bohaterów Familie, właściciel baru, wprowadził do swojego menu wegańskie kanapki. W związku z tym, inne postacie serialu zaczęły regularnie dyskutować na temat zbawiennych skutków diety wegańskiej dla zdrowia i zwierząt, które należy przecież chronić przed przemysłem spożywczym.dieta weganska kara 2

Dieta wegańska promowana, bo aktywiści zapłacili

Jak się później okazało, aktywiści z organizacji GAIA, deklarującej jako swój cel obronę praw zwierząt, zapłacili za wprowadzenie tego wątku do fabuły. Nie wiadomo, o jaką kwotę chodzi.

Wywołało to protesty m.in. organizacji rolniczych.

Czytaj także: Ekologia – kwestie środowiskowe coraz ważniejsze dla inwestorów

Wydane przez GAIE oświadczenie pogrążyło DPG Media: "Zapytaliśmy (firmę), czy istnieją sposoby, aby umieścić naszą kampanię w centrum uwagi. Wtedy VTM wpadł na pomysł współpracy przy kilku odcinkach Familie. Po prostu skorzystaliśmy z możliwości."

Flamandzki regulator rynku medialnego nie podzielił przekonania organizacji, że nic się nie stało i wystawił DPG Media za wegańską dietę rachunek w wysokości 25 tys. euro.

PAP/fot. pixabay

 


BULT SMOGOWICZE

Ta strona wykorzystuje pliki cookie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „x” w prawym górnym rogu tej informacji. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej o polityce prywatności możesz przeczytać tutaj.